Swedbanks informationsproblem
För en tid sedan förde jag över pengar från "dåliga" konton till s.k. fasträntekonto. Utöver en bättre ränta, så lät allt perfekt utifrån den information jag fick på min lokala Swedbank i Vännäs.
Nu känner jag mig tämligen missnöjd med den information jag fick. Jag fick den på banken i Vännäs, men har ändå inget kritik att rikta mot den mycket serviceinriktade personal som finns där. De förmedlar ju bara information "uppifrån" och om inte den stämmer torde detta vara frustrerande även för dem.
Den information jag fick var att jag, innan den tremåndadersperiod som kontot skulle gälla gick ut, skulle jag få ett brev från banken. När det kom, skulle jag ges möjlighet att antingen fortsätta med fasträntekontot eller låta beloppet gå tillbaks till det ursprungliga kontot.
Nu har två fasträntekonton avslutats av Swedbank utan att det utlovade brevet kom. Det ena avslutades för en dryg månad sedan och det andra bara häromdagen. När jag ringer internetbanken får jag bara veta att det "skall" komma ett sådant där brev, vilket det alltså inte gör.
När sådant här händer ökar inte förtroende för Swedbank direkt. Förtroendet för personal i Vännäs kvarstår dock orubbat.
Senaste kommentarerna