Umeås Badbygge, som S-program kallar ”Vi bygger Umeås nya badhus”, ska ”varumärkas” och få nytt namn då Nannabad inte verkar duga. Men varför tillfrågas inte allmänheten?
Umeås Badbygge, som S-program kallar ”Vi bygger Umeås nya badhus”, ska ”varumärkas” och få nytt namn då Nannabad inte verkar duga. Men varför tillfrågas inte allmänheten?
Se här från det socialdemokratisk handlingsprogrammet om S-badhus på kv Nanna,
Och se här från Friitidsnämndens sammanträde 29/4 i år
§ 33
Information/rapporter
Stefan Hildingsson (fritidschef, min anm.) informerar
-
– om arbetet nya badet dels med övertagande av personal och verksamhet från Medley samt från träff med Plakat AB för utformande av en varumärkesplattform
Se också följande punkt om SM-veckan, ansökan för sommar 2017, där det står att RF beslutar 6 maj, dvs ska ha beslutat redan. Då hade inte RF och SVT besökt Umeå och fått veta provisorieförslag om Vännäs-50:an, portabel bassäng för 10 mkr eller videoskärmar utanför ett Nannabad (eller annat namn) pga för få publikplatser för 50:an. Beslut enl media och RF tas ju i slutet på juni.
-
– att ansökan om SM-veckan, sommar 2017, är inlämnad till RF som tar beslut den 6 maj.
Senaste kommentarerna