Robert Winroth, Landstingsråd (mp)

Alliansens lösning: Byt reklambyrå inte politik!

Läste i dagensmedia att Alliansen mitt i finanskrisen bestämt sig för att byta reklambyrå. Den nya byrån ska bygga och stärka varumärket alliansen. På frågan vad det "nya" varumärket ska stå för säger Pär Henriksson, Moderaternas kommunikationschef "Trygghet och ansvar i en orolig tid"

Jag förstår verkligen alliansens önskan och behov att kunna stå för "Trygghet och ansvar i en orolig tid" men vore det inte bättre, billigare och inte minst ärligare med en politik som faktiskt innebär trygghet och ansvar?

Tydligen inte. I stället väljer man att köpa en ny reklambyrå som ska paketera om befintlig allianspolitik i en ny snygg förpackning. Lite som bokförlaget som byter omslaget på en bok och hoppas den ska sälja bättre.

Fast det är klart, vem kan klandra dem. Anders Borg och hans kompisar har ju gjort det en gång förut då man i valet 2006 lanserade "nya moderaterna". Har aldrig förstått vad som egentligen var nytt förutom logotypen.

Miljöpartiet och våra rödgröna vänner Socialdemokraterna och Vänsterpartiet har sedan länge valt en annan väg än Alliansen. Vi är övertygade om att väljarna, medborgarna ser till innehåll och handling mer än till förpackningen. Därför är vår strategi att varje dag ute i kommuner, landsting och riksdag försöka bedriva en politik och fatta beslut som vi tror skapar rättvisa, jämlikhet och trygghet.

Dessutom inte bara ’i en orolig tid’…

/Robert

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.