Dohi i Melodifestivalen
Umeåföretaget Dohi Sweden bidrar ikväll högst påtagligt till Melodifestivalen. För Aftonbladets räkning har it-företaget utvecklat Live-frågan, en röstningsfunktion som man beskriver som rent av världsunik.
Live-frågan fungerar i mobilen, i datorn och i surfplattor. Tanken är att tittarna ska kunna sitta i tv-soffan och med den nya tjänsten förhöja live-känslan.
– Det här ger tittarna möjlighet att betygsätta artisterna och se vad alla andra tycker i realtid. Det är en världsunik innovation och Melodifestivalen blir vårt pilotprojekt, säger Aftonbladets nöjeschef Tobias Lindner.
Live-frågan är enligt Aftonbladet är utvecklad och skräddarsydd för mobilen, eftersom många användare följer direktsändningen med mobilen i handen.
– Det digitala vardagsrummet kommer att slå stort under 2013, och därför är det kul och spännande att få lansera ett verkligt pilotprojekt, kommenterar Emanuel Dohi, vd för Dohi Sweden i en artikel på InfoTech Umeå.
Live-frågan hittar du här hos Aftonbladet om du vill kolla upp mad Umeåföretaget har tagit fram.
Senaste kommentarerna