Jag har jack!
“Ährrum… ja… hej, jag heter Marja och jag har jack.”
Så här ser mitt jack ut,
så det är ingen idé att 3 kommer till mig med sin storslägga.
Allvarligt talat, detta är mitt huvudtelefonjack, som målaren hittade under tapeten när han tapetserade om hos mig för ett antal år sedan. Det finns i hallen, gömt bakom en bänk. Det fungerar perfekt, men jag använder det aldrig, eftersom jag även har jack i köket och i arbetsrummet.
När vi hittade det, tänkte jag att det bara var att köpa ett skydd och skruva på. Men så funkar det tydligen inte. Jag har varit överallt och frågat och tittat på telefonjack. Det finns “lock” med klumpar som ska kopplas in. Jag försöker säga att jag redan har den där klumpen och att jag endast behöver locket. Alla bara skakar på huvudet, så det har fått se ut så där ett antal år.
Att ta hem en telereparatör från Tele2 kostar flera tusen, så det är inget alternativ.
Nu undrar jag om någon kan hjälpa mig. Statistiskt sett borde minst en av mina läsare veta hur jag ska göra. Så snälla…
Eftersom jag har mobilt bredband från 3, har de ringt mig flera gånger om det här att skrota jacket och flytta mitt hemnummer till mobilen.
I går kväll kl 21.00 ringde en tjej igen.
"Hej", sa hon, "jag heter XX och ringer från 3."
"Jaha", sa jag.
-"Hur står det till med dig, Marja?"
-"Tack, bara bra. Jag har jack!"
Hon uppskattade mitt skämt och började fnittra. Eftersom jag uppskattade att hon uppskattade mitt skämt, var jag för en gångs skull vänlig när jag pratade med henne.
Vi jämförde mina telefonkostnader med vad hon hade att erbjuda och sen tackade jag för det fina erbjudandet och sa att jag nog tills vidare ville behålla mitt jack. Jag sa att jag ville avvakta och se hur deras projekt med ett jacklöst Sverige skulle falla ut. Bla, bla, bla… jag var såå trevlig.
Hon tackade och fnittrade och önskade mig en fortsatt trevlig kväll.
Hur tänker ni kring det här med att slopa telefonjacket?
Jag undrar varför 3 är den enda operatören som driver den här kampanjen?
Den första som ringde lovade att allt skulle vara gratis, gratis, gratis och han nästan slängde en gratistelefon till mig genom mobiletern…men i går hade gratis blivit till en fast avgift + (jag har redan glömt det). Jag glömde också att fråga om priserna hon angav var med eller utan moms. Det måste man vara noga med. Sen måste man också komma ihåg att fråga hur det blir efter gratis,gratis, gratis-perioden.
Senaste kommentarerna