48 miljoner.

För en tid sedan kunde vi höra SJ-chefen kommentera människors krav på företaget. Fler än jag satte väl morgongröten i halsen när han kommenterade att vi som resenärer har för stora krav.

Det krav jag har som resenär tycker jag är helt legalt. Jag önskar komma från plats A till plats B och det är också det jag betalar för. Tycker man det är för stora krav så anser jag nog att man är fel man på fel plats.
 
Sen om man som resenär inte kommer sig mellan a och b så är det ju solklart att den tjänst man köpt och inte får utförd ska regleras på ett för kunden tillfredställande sätt. Även det ett grundkrav när man gör affärer och man inte lyckas tillhanda det man utlovat.
 
Och då har SJ det som man kallar restidsgaranti. 48 miljoner kronor kostade SJ:s restidsgaranti under förra året. Möjligen var det efter att ha sett denna summa som SJ-chefen uttryckte att resenärerna har för stora krav.
 
Men visst är det fel sätt att ta i problemet när man ifrågasätter kunden istället för att ifrågasätta sina egna problem och reda ut dem istället.
 
Det borde istället vara ett incitament för SJ-chefen att se till att resenärerna kommer från A till B och därigenom minska dessa 48 miljonerna som man får kompensera kunderna med.
Etiketter: ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.