Vecka 11 blev den tredje mest besökta veckan någonsin på vk.se.
Vecka | Sidvisningar | Besök | Unika |
B/U* |
S/B* | |||
11 |
|
|
|
4,53 | 3,45 |
*B/U = Besök per Unik
*S/B = Sidvisning per Besök
Mest läst vecka 11
Vecka 11 blev den tredje mest besökta veckan någonsin på vk.se.
Vecka | Sidvisningar | Besök | Unika |
B/U* |
S/B* | |||
11 |
|
|
|
4,53 | 3,45 |
*B/U = Besök per Unik
*S/B = Sidvisning per Besök
Mest läst vecka 11
Efter en ledig vecka i Åre är det dags att sammanfatta de två senaste veckorna på vk.se.
Vecka | Sidvisningar | Besök | Unika |
B/U* |
S/B* | |||
9 |
|
|
|
4,40 | 3,36 |
*B/U = Besök per Unik
*S/B = Sidvisning per Besök
Mest läst vecka 9
En läsarfilm toppade listan över mest lästa artiklar, roligt!
Vecka 10 blev som väntat lite sämre då många av våra besökare hade sportlovsledigt.
Vecka | Sidvisningar | Besök | Unika |
B/U* |
S/B* | |||
10 |
|
|
|
4,59 | 3,43 |
*B/U = Besök per Unik
*S/B = Sidvisning per Besök
Mest läst vecka 10
Under våren har vi många spännande projekt på gång för vk.se. Nära 2.0 är redan uppstartat och än så länge har två sajter lanserats: Sävar och Holmsund/Obbola.
För närvarande arbetar jag och min kollega med att få igång geotaggningen av vårt digitala material. Vi vet att vi kanske är lite sent ut med detta men projektet har helt enkelt bortprioriterats då andra viktiga saker knackat på dörren. Vår plan med geotaggning är att allt som vi skriver, alla webbtvklipp, alla inskickade bilder, alla kalenderhändelser o.s.v. ska få en position. Med dessa positioner skall vi sedan kunna visa upp allt som hänt i Västerbotten på en karta över en viss tidsperiod. Kartorna ska även få en tydligare roll i det dagliga nyhetsarbetet då vi snabbt och lätt kan visa t.ex. exakt var en bilolycka eller brand har inträffat.
Två skärmdumpar från projektet (som är i ett tidigt Alpha-stadie)
Ett urval av de markörer vi kommer använda oss av.
Formuläret som våra besökare kommer använda för att placera t.ex. en inskickad bild.
VK Geo (som vi kallar projektet) byggs med Google Maps, jQuery och PHP. Vårt mål är att skapa ett sjyst ramverk som man egentligen ska kunna använda till vad som helst på vilken sajt som helst.
Jag hittade lite fler bilder som min kollega ritat, allt för att jag ska få inspiration till olika projekt.
Nytt utseende på Tyck Till, Nära 2.0
Två härliga bilder som blev underlag till supporterbloggen Löven4Ever
Robs förslag till designen på förra årets Adventsblogg
När man kör fast i sitt designarbete är det skönt att få lite inspiration från sin kollega. Rob gav mig denna fina bild nu senast det gick lite trögt:
Tack Rob, nu känns det mycket bättre.
Året fortsätter starkt med den 5:e mest besökta veckan någonsin. Vi håller oss även på en fin nivå sett till Besök/Unik med 4,72.
Vecka | Sidvisningar | Besök | Unika |
B/U* |
S/B* | |||
8 |
|
|
|
4,72 | 3,38 |
*B/U = Besök per Unik
*S/B = Sidvisning per Besök
Listan över mest lästa artiklar ser ut som följande:
Slutsatsen man kan dra är att kylan alltid är ett akutellt ämne, även här i Västerbotten.
Idag gick ännu ett av Social Media Club Umeås lunchmöten av stapeln. Denna gång var det professor Simon Lindgren från Umeå Universitet som höll en intressant föreläsning. Så här beskrivs händelsen av SMC Umeå själva:
Gäst vid vårens andra lunchträff om sociala medier är professor Simon Lindgren vid Umeå universitet.
"Simon’s research and teaching interests include: the sociology of culture, media studies, discourse analysis, popular culture, youth culture, semiotics, internet studies and critical theory."
Det är som upplagt för en spännande lunchträff med möjlighet till intressanta diskussioner. Innehåller kommer också att sändas via webben.
Nytt rekord igen! Denna gång i både Unika och Besök, roligt! Den största anledningen till detta kan vi nog tillskriva tågolyckan där en lastbil hamnade mitt på spåret och den läsarfilm som visade ett annat sätt att använda ett bilsläp.
Vecka | Sidvisningar | Besök | Unika |
B/U* |
S/B* | |||
7 |
|
|
|
4,32 | 3,69 |
*B/U = Besök per Unik
*S/B = Sidvisning per Besök
Listan över mest lästa artiklar ser ut så här:
Även vecka 6 lyckades vi hålla oss över 750 000 besök och 4.7 besök/unik.
Vecka | Sidvisningar | Besök | Unika |
B/U* |
S/B* | |||
6 |
|
|
|
4,71 | 3,43 |
*B/U = Besök per Unik
*S/B = Sidvisning per Besök
Listan över mest läst lästa artiklar ser ut så här:
I topp hittar vi artikeln om cannabisodlingen utanför Lycksele.
Vecka 5 blev den 3:e mest besökta veckan någonsin på vk.se Fina siffror där vi fortfarande ligger på en relativt hög nivå sett till Besök per Unik.
Vecka | Sidvisningar | Besök | Unika |
B/U* |
S/B* | |||
5 |
|
|
|
4,75 | 4,42 |
*B/U = Besök per Unik
*S/B = Sidvisning per Besök
Topplistan över mest lästa artiklar ser ut som följer:
Senaste kommentarerna