Falsk marknadsföring ?
De politiska vildarna i Storuman (Kl) har under sin marknadsföringskampanj bedyrat sin lojalitet mot kommunens företagare. Detta visar sig enbart vara en läpparnas bekännelse utan innehåll. Redan efter ca. 1 timmes regerande tillsammans med S och Kd röstar man avslag för ett lokalt företags utvecklingsplaner.
Det kan väl inte vara så illa att företaget har sitt säte i fel kommundel, frågan är befogad sedan jag såg att Erold i en kommentar uppmanade till en delning av Storumans kommun.
Kl har i sin kampanj ihärdigt framhållit min negativa attityd till företagande där jag anklagats för att driva företag i konkurs, detta är grundlösa påståenden med dunkelt syfte.
Vid senaste KF-mötet uttryckte t.o.m. Lena Drangel (s) att jag som v-partist var besvärande företagarvänlig, vem ska man tro.
Som tur är hinner verkligheten alltid ikapp även om VK:s Roland Tidström av någon anledning alltid missar V-inlägg i sin KF-rapportering. Men det är väl en helt annan fiskehistoria.
Ser att Erold i stället för att ägna sin tid till att lösa bl.a. IT-frågan skriver långa och innehållslösa kommentarer i Marianne Johanssons blogg, skrivandet var något jag inte hann med under min tid i hetluften utan då var det fullt upp med politiska frågor.
Fast det är klart, vi prioriterar väl olika.
Senaste kommentarerna