Edward Riedel vänder kappan efter vinden i sin inställning till Norrbotniabanan.
Att moderaten Edward Riedel inte går att lita på när det handlar om att jobba för länets bästa har jag och många med mig insett för länge sedan.
Edwards intresse i Riksdagen har inget att göra med att han intresserar sig för Norrlands och norrlänningarnas bästa utan högst sannolikt med att han endast och allena ser till sitt eget bästa genom att med näbbar och klor försöka behålla sin frikostiga riksdagslön.
Att så är fallet har blivit klart och tydligt gång på gång – NU senast i fallet med Norrbotniabanan där Riedel vänder kappan efter vinden snabbare än opinionen förändras.
I ett blogginlägg i VK den 6 december 2014 på följande länk: https://blogg.stage.vk.se/edward/2014/12/06/rod-grona-brot-sitt-lofte-om-att-bygga-norrbotniabanan-om-de-vann-valet/ påstår Riedel att Alliansen skulle börja bygga Norrbotniabanan fortare än de rödgröna partierna.
Igår i en artikel i VF publicerad på följande länk: https://www.folkbladet.nu/plus/1952987/riedl-m-det-ar-en-mycket-dalig-affar påstår samme Riedel att bygget av Norrbotniabanan bör anstå till efter 2030 vilket enligt mitt förmenande påvisar att Edward Ridel är en sann populist.
Skälet Riedel anför i VF är att bygget enligt hans förmenande bör anstå för att jobba fram en hållbar finansiering – Då med motiveringen att en senareläggning skulle medföra tillräckligt med tid för att utreda hur sagda bygge ska finansieras.
För mig innebär dessa dubbla och därtill rakt av mot varandra stående besked att Edward Riedel i sak inte bryr sig om huruvida Norrbotniabanan byggs eller ej.
För egen del kan jag inte tolka saken på annat sätt än att Edward Riedel i grund och botten är en sann populist vars enda intresse är den egna personens väl och ve såsom välbetald riksdagsman.
Enligt artikeln i VF är Edward Riedel kritisk mot att regeringen är villig att bygga den del av Norrbotniabanan som redan är finansierad vilket i ett första skede tar banan upp till Skellefteå.
Hur Edward Riedel kan vara kritisk till ett bygge upp till den ort som enligt besked från Northvolt har att se fram emot bygget av en batterifabrik med enorma framtida transportbehov nationellt likväl som internationellt och därmed tillförlitliga och snabba järnvägstransporter framstår för mig som en stor gåta,
Av den anledningen delar jag den syn Skellefteås kommunal Lorentz Burman (S) anför gällande Edward Riedel när han anför att Edward Riedel är den enda politiker från länet som aldrig någonsin varit villig att föra en seriös diskussion om bygget av Norrbotniabanan.
För mig är det glasklart att Lorentz uttalande i sak bekräftar det jag anför i inlägget – Edward Riedel bryr sig inte om huruvida Norrbotniabanan byggs eller ej – Allt Edward Riedel bryr sig om är sin egen position som moderat riksdagsman.
”Hemligheten till en framgångsrik morgondag ligger gömd i de beslut vi fattar idag”
Senaste kommentarerna