Vilket är ditt varumärke?
Var på ett mycket intressant seminarium igår på Grand Hotell i Stockholm. Storumans kommun ansvarade för detta under de pågående Västerbottensdagarna.
Mattias Önell, känd från reklambyrån Heja!, berättade om vägen till ett varumärke.
Inte bara företag och organisationer bör fundera djupare kring denna fråga utan även jag och du. Vilket är ditt varumärke vilket är mitt varumärke?
Varumärket är uppfattningen om vad du gör, hur du gör och varför du gör det. Hur vill du och jag bli uppfattad av vår omgivning?
Så nu är det bara att sätta igång om det är så att du inte uppfattas som du vill att andra ska uppfatta dig.
Ibland funderar man ju på varför en del människor inte förstår vad man menar när man försöker förklara någonting. Frågan är ju vem som är ansvarig för det. Den som berättar eller den som lyssnar?
Om någon inte förstår måste jag ju berätta på ett annat sätt tills budskapet går fram. Det kan ju omöjligen vara mottagarens ansvar att försöka gissa sig till vad jag som berättar vill säga. Samma med mitt varumärke. Jag är ansvarig för det inte andra.
Senaste kommentarerna