Köptrohet?
Detta blir mitt första inlägg under den nya portalen. Det blir ett inlägg som nog kan låta lite gnälligt.
Jag har ibland diskuterat med olika personer om vikten av att vara köptrogen i våra butiker här i Vilhelmina. Jag brukar försöka handla lokalt så långt det går. Visst finns det gränser för hur stor prisskillnaden får vara. Att det kan vara lite högre här reagerar jag inte över. Men om vi vänder på tankegången, hur viktigt är det med en bra serviceanda från våra handlare? Jag skulle påstå att det är enormt viktigt eftersom det är där de kan få en stor konkurrensfördel gentemot internethandel eller handel på andra orter.
Tyvärr har många inte förstått den saken. Så länge man handlar av de varor som finns hemma i butiken är det inga problem, tvärtom, då kan man få enormt bra hjälp.
Men om den vara jag vill ha inte finns hemma eller om jag vill ha en prisuppgift/offert då blir det rent uruselt i många fall. Just nu väntar jag fortfarande på en prisuppgift som jag önskade få för 2½ vecka sedan, trots 2 påminnelser. Tyvärr har tiden nu runnit ut för den beställningen som är ordnad på annat sätt.
Just nu kan jag summera ihop 9 olika tillfällen från de senaste åren på samma fenomen från olika försäljare, ibland har det varit små summor ibland större belopp. Ibland saker som man lovat beställa, ibland uteblivna offerter. Den affär som missar sådant riskerar ju att missa även kommande försäljning/beställningar.
Nej, nu får det vara nog med gnäll för idag, snart är det midsommar och årets kortaste natt. Ha en riktigt trevlig helg alla oavsett om Ni är lediga eller jobbar. 🙂
Senaste kommentarerna